Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
441 --- Motoriek --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Zuigelingen, peuters en kleuters
Choose an application
441 --- Baby's --- Massage --- Shantala --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Babymassage --- Geneeswijzen --- Geneeswijze
Choose an application
441 ) Opvoeding van zuigelingen, peuters en kleuters --- opvoeden --- ouders --- peuteropvang --- 433 --- Handleidingen voor ouders --- Migrantenkinderen --- Opvoeding ; praktijk
Choose an application
Kinderen hebben baat bij een pedagogische en educatieve omgeving waarin zij worden aangesproken op hun talenten en hun verantwoordelijkheden en bij een omgeving waarin zij leven in het nu en zich voorbereiden op de toekomst. In een professioneel pedagogisch netwerk voor 0-12 jarigen werken veel partners en professionals samen, binnen één gebouw of op diverse plekken bij elkaar in de buurt, in de vorm van een samenwerkingsverband, een Brede school of Integraal Kindcentrum. De school en de kinderopvang zijn in zo'n netwerk verbonden met het gezin, met de wijk, andere instellingen en de overheid. Zij verbinden het kind en het gezin met de wereld en dragen zo bij aan de kracht en cohesie van de pedagogische civil society.
kinderopvang --- pedagogiek --- Social policy and particular groups --- Kinderopvang ; pedagogie --- Kinderopvang --- Onderwijs --- Samenwerking kinderopvang - onderwijs --- 441 --- pedagogie --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
ladige map, met bijhorende gelijknamige videoband
kinderopvang --- Social policy and particular groups --- 322.4 --- 441 --- kinderdagverblijven --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Kinderopvangcentra --- Peuters --- Kleuters --- Kinderopvang --- Kinderopvangcentrum --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Didactic evaluation --- Kindergarten --- Observeren --- Kleuteronderwijs --- Kinderdagverblijven --- 441 --- 471.4 --- Inrichting --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Observatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuterspeelzalen --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Kinderdagverblijf --- Sociaal leren
Choose an application
In de kinderopvang staat meer en meer het pedagogisch handelen centraal. In beleidsplannen geven kindercentra aan welke pedagogische kwaliteit zij nastreven. Om deze kwaliteit daadwerkelijk te bereiken, is de dagelijkse praktijk natuurlijk van groot belang. In de ban van het kind stelt die dagelijkse praktijk dan ook centraal. Aan de hand van begrippen als rechtvaardigheid, participatie, respect en leefbaarheid komen de verschillende pedagogische aspecten van het werken in de kinderopvang aan bod. De vele casussen, de levendige illustraties en de vragen en verwerkingsopdrachten aan het einde van ieder hoofdstuk maken In de ban van het kind tot een zeer praktisch, maar vooral stimulerend boek voor zowel werknemers in de kinderopvang als deelnemers aan SPW3-opleidingen. Joop Berding (1954) is nu zo¿n 35 jaar werkzaam in de sector opvoeding, onderwijs en vorming. Momenteel werkt hij als docent en coördinator bij de masteropleiding Pedagogiek van de Hogeschool Rotterdam. Hij publiceerde enkele boeken en vele artikelen over Korczak en Dewey en is sinds 1996 bestuurslid van de Janusz Korczak Stichting. In de ban van het kind is geïnspireerd door het gedachtegoed van Janusz Korczak. Deze Poolse pedagoog en schrijver was van 1912 tot 1942 arts-directeur van een aantal weeshuizen in Warschau. Zijn hele leven kwam hij op voor een rechtvaardige behandeling van kinderen, gebaseerd op wederzijds respect.
Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Educational sciences --- kinderopvang --- pedagogiek --- 322.4 --- 441 --- 471.4 --- Baby's --- Kinderopvang --- Korczak Janusz --- Korczak, Janusz --- Opvoeding (Pedagogie) --- Peuters --- kinderparticipatie --- rechtvaardigheid --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Kleuters --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
l: Jedes Kind kann Regeln lernen
441 --- Belonen --- Grenzen --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- belonen --- kleuters --- opvoeding --- straffen --- 433 --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Opvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Gerichtheid op de zintuigen kan in de praktijk een aantal positieve effecten hebben. Behalve dat zintuiglijke activiteiten kinderen veel plezier geven, leiden ze ook tot intensivering van hun zintuiglijke ervaringen en een toename van hun exploratiedrang. Voor de leidsters is aandacht voor de zintuigen bovendien een goede kapstok om op een bewuste manier met activiteiten om te gaan en ze goed te programmeren. Daarnaast bevorderen ze een fantasierijke en creatieve houding. In dit boek vindt u veel verschillende ideeën voor leuke zintuiglijke activiteiten in de kinderopvang. Zintuiglijke prikkels worden hier altijd zoveel mogelijk selectief aangeboden, dat wil zeggen per zintuig. Naast activiteiten geeft het boek aanwijzingen om op een goede manier structurele aandacht aan de zintuigen te geven. Onder meer door deze op te nemen in de pedagogische beleidsplannen en de hieruit voortvloeiende programmering.
322.4 --- 441 --- Inrichting --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Snoezelen --- Spelen --- Zintuiglijk spel --- kleuterschool: didactiek --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- spelen --- kinderopvang --- Primary education --- snoezelen --- kleuters --- zintuiglijk spel --- Social policy and particular groups
Choose an application
Welbevinden --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Betrokkenheid --- Observeren --- Kinderopvang --- 322.4 --- 441 --- 471.4 --- Controle --- Observatie --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Lager onderwijs --- Sociaal leren --- Patiënt
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|